Uyuyan Dev’den Çukurbağ Köyü’ne!

Yayınlanma tarihi Ortalama okuma süresi: 4 dk, 45 sn

Yeppa! Mutlu bir pazar günü ve FidoRento ekibi Uyuyan Dev’e doğru yollarda! Ehh yürümeyi de, paylaşmayı da seven bir ekip olunca blog yazılarına her geçen gün bir yenisini eklemek kaçınılmaz oluyor.

Kaş > Uyuyan Dev > Çukurbağ Köyü güzergahını izleyen, Kaş’ın en keyifli yürüyüş rotasını anlatmaya ve yürüyüş sırasındaki deneyimlerimizi aktarmaya başlayalım.

Başlarken

Öncelikle belirtmek gerekir ki her doğa yürüyüşünde yanında bulundurman gerekenleri bu rotada da yanına almalısın. Uyuyan Dev rotası için en uygun zaman bahar ayları ama istersen yazın da yürüyebilirsin yalnız yanına daha fazla su alman gerekebilir. Çünkü Uyuyan Dev’e doğru çıkarken epey yorulacaksın. Çıkacağın yüksekliğe bağlı olarak eğim orta zorluktaki parkurlara göre biraz daha fazla. Dolayısıyla yanında baton (yürüyüş sopası) bulundurmanda fayda var. Batonların çıkarken de inerken de epey yardımı olacak. Bizim de yaptığımız gibi Uyuyan Dev’den gün batımını izlemeden inmek istemiyorsan yanında kafa lambası da bulundurmalısın. Çünkü güneş battıktan sonra yönünü bulman ve bastığın yeri görmen çok zor. Eğimin yüksek olması bastığın zemini görerek ilerlemeni gerektiriyor.

Aşağıdaki haritadan başlangıç ve bitiş noktalarını, ilerlediğimiz güzergahı  ve yükselti değişimini görebilirsin.

uyuyan dev - çukurbağ köyü

Uyuyan Dev’e Doğru Çıkış

Ekipmanın tamam, güzergahı da yukarıdaki haritadan öğrendin. Haydi tırmanmaya başlayalım. Başlangıç noktasından da göreceğin üzere rotanın ilk 630 metresi yüksek eğimli bir parkur ile başlıyor. Yürüyüşün en zor kısmı burası. Bu kısım bittikten sonra bizim yaptığımız gibi Çukurbağ Köyü‘ne yürümek istersen oldukça rahat, düzlük bir yol kullanacaksın. Tırmanış süresince yoldaki işaretlere dikkat etmeyi unutma. Bu işaretler seni zirveye ulaştıracak. Unutma seni zirvede şahane bir manzara ve herkesin tadamayacağı cinsten bir deneyim bekliyor olacak.

ve Zirvedeyiz

Kaş Uyuyan Dev DağıYumuşak esen rüzgar, eşsiz Kaş ve Meis manzarası, ucu bucağı görünmeyen deniz ve ufuk çizgisi… Daha nasıl anlatabiliriz ki? Zirveye vardığın zaman bu mükemmel anların tadını çıkar; dinlenmeyi, su ihtiyacını gidermeyi ve Kaş’ı fotoğraflamayı unutma 🙂 İstersen zirveden sonra çok fazla uzun olmayan Çukurbağ Köyü’ne doğru rotayı uzatabilir ve köyde bulunan Düşler Akademisi’ni ziyaret edebilirsin. Biz öyle yaptık 😉 Ya da yeterli vakti geçirdikten sonra inişe geçebilirsin.

Çukurbağ Köyü’ne Doğru

uyuyan dev

Sabah saatlerinde yürüyüşe başladığımız için güneş tam tepede iken Uyuyan Dev’de idik. Tabii ki gün batımını Uyuyan Dev’de izleyebilmek ve gün batımına kadar geçecek süreyi de değerlendirmek için Çukurbağ Köyü’ne ve Düşler Akademisi’ni ziyaret etmek üzere yola çıktık. Uyuyan Dev’den Çukurbağ’a doğru yol 7 km ve düşük eğimli. Bol sohbet, bol fotoğraf ve temiz hava ile epey keyifli bir parkur. Yol boyunca geniş düzlükler, bolca yeşil ve temiz hava sana eşlik ediyor olacak.

Çukurbağ Köyü ve Düşler Akademisi

düşler akademisi

Çukurbağ’a kadar geldikten sonra Düşler Akademisi’ni ziyaret etmeden olmaz tabii. Düşler akademisi için ilerleyen zamanlarda daha geniş bir yazı kaleme almayı planlıyoruz. Özetleyecek olursak Düşler akademisi engelli bireyler başta olmak üzere ötekileştirilen tüm bireylerin sanat ve spor yoluyla toplumsal hayata uyumunu sağlamak amacıyla kurulmuş bir köy akademisi. Çukurbağ köyünde bulunan Düşler Akademisini ziyaret ederek projeye katkıda bulunabilir, keyifli anlar geçirebilirsin. Ayrıca gönüllü olarak katılım sağlamayı da düşünebilirsin.

E-posta bültenimize abone olarak sana özel sunduğumuz tatil fırsatlarından haberdar olmaya başlayabilirsin 😎

Gün Batımı

Çukurbağ Köyü’nde ve Düşler Akademisi’nde keyifli bir vakit geçirdikten sonra Uyuyan Dev’e gün batımını izlemek üzere aynı rota üzerinden geri döndük. Bu mükemmel anı izlemeden Kaş’a dönmek olmazdı. Yok ben gün batımını görmek istemiyorum, çok yoruldum dersen tabii ki Çukurbağ’dan Kaş’a giden minibüsleri kullanarak kara yolundan Kaş’a ulaşabilirsin. Ama bizce yorulsan da gün batımını izlemeden dönmemelisin 😉 Buna değecek, emin olabilirsin. Bulutların pembe halleri, ufuktaki güneşin gökyüzünü alacaya bulaması ve şahane bir renk şöleni… Bunların hepsini görmeli ve hissetmelisin.

Kaş’a İniş

Uyuyan dev'de gün batımı

Artık dönme vakti. Güneş battı ve hava karardı. Biz de toparlandık, gün boyunca çantalarımızdaki yiyecek ve içecekleri de tükettiğimiz için çantalar da hafifledi. Şehir ışıklarından uzak olduğumuz için kafa fenerlerimizi taktık ve Kaş’a doğru yola koyulduk. Eğim fazla olduğu için inerken çok dikkatli olmalısın, batonlarını aktif olarak kullanmalı ve bastığın yerleri doğru seçmelisin. Bu, herhangi bir kazaya maruz kalmamanı dolayısıyla doğa yürüyüşünü keyifle bitirmeni sağlayacak.

Toplamda gidiş-dönüş olmak üzere 15 km yol, 630 metre yüksek eğimli tırmanış ve yine 630 metre yüksek eğimli gece inişi yaptık. En fazla 480 metre yükseklik gördük. Yolculuğumuz 9 saat 50 dakika sürdü bu sürenin 4 saatini yürüyerek geçirdik. Edindiğimiz deneyim ve geçirdiğimiz vakit ise paha biçilmezdi.

Güneşin Ülkesi Kaş’tan sevgilerimizle.

Kategori: Genel
Paylaş:
Dilersen her türlü soru ve merak ettiklerin hakkında bizimle iletişime geçebilir, blog sayfamızı kullanarak Güneşin Ülkesi "Kaş" hakkında daha fazla bilgi edinebilir ve bizi sosyal hesaplarımızdan takip edebilirsin.